שותפים

שותפות בין חברי הכיתה/המורה

הכלי: kahoot- איילת הציגה




דוגמא ממה שעשינו בכיתה



הסבר על הכלי בכלים קטנים גדולים:

kahoot– חידון מרובה משתתפים

Screenshot_13
kahoot הוא כלי המאפשר יצירת חידונים או סקרים המבוססים על שאלות סגורות (רב ברירה) עליהם יכולים התלמידים לענות באמצעות המחשב או מכשיר נייד (סמארטפון / טאבלט).
ההשתתפות בפעילות לא דורשת מהתלמיד הרשמה אלא רק גלישה לדף כניסת תלמידהקלדת קוד החידה (PIN) & שם.
*** אין צורך לשלוח קישור לתלמידים: המורה נכנס במהלך השיעור למשחק ומפעיל אותו. התלמידים צופים במסך המורה, על המסך תוצג הכתובת אליה הם צריכים לגלוש והקוד שעליהם להקליד.
*** תלמידים שיש ברשותם אנדרואיד יוכלו להוריד אפליקציה במקום להיכנס לקישור.

סוגי פעילויות:
  • quiz – משחק המורכב משאלות רב ברירה , תחרות.
  • survey – סקר ללא ניקוד
  • discussion – שאלת סקר אחת
  • jumble – ארגון תכנים לפי סדר, מתאים כפעילות תחרותית או כשאל סקר.

דוח תוצאות – בסיום כל משחק ניתן להוריד דוח תוצאות ממש בקלות – כך שזה יכול לשמש את המורה כדי לדעת מה מצב הכיתה ומה מצב תלמיד ספציפי בה… כמובן, לא מצבו של זה שהמכשיר התנתק לו בדיוק באמצע המשחק…
team mode –  כל צוות נכנס ממכשיר אחד משותף. מזינים את שם הקבוצה ולאחר מכן את שמות השחקנים (השמות של כולם מופיעים בזמן הכניסה למשחק).
בחיסרון ב-team mode הוא בכך שבדוח התוצאות מופיע רק שם הקבוצה ולא שמות המשתתפים.

כל שאלה יכולה להכיל סרטון / תמונה. לגבי כל שאלה יש להגדיר האם היא מוגבלת בזמן (5-120 שניות לשאלה). אורך שאלה מוגבל ל-95 תווים. אורך תשובה מוגבל ל-60 תווים. יש להזין 2-4 תשובות ולקבוע לפחות תשובה אחת נכונה. ניתן כמובן גם להעתיק שאלון קיים (שהועלה על ידך או על ידי מורה אחר והוגדר כ'ציבורי') ולערוך בו שינויים.
תלמיד העונה נכונה זוכה בניקוד (אפשר גם ללא מתן ניקוד) הנקבע על פי נכונות התשובה ומהירות התגובה. הניקוד יוצג הן במכשיר הפרטי והן על מסך המורה (המוצג באמצעות המקרן).
*** מומלץ שהמורה יגלוש בדפדפן כרום !
פיצ'ר נסיוני: המערכת מאפשר למורה להטמיע סרטון בו יוכלו התלמידים לצפות בזמן ההמתנה לתחילת החידון. הסרטון יכול לכלול הנחיות, מידע עליו יתבסס החידון ועוד.
המשחק אינו נייד באופן מלא – משמע יש צורך גם במקרן – השאלה מוקרנת על לוח ולצידה התשובות האפשרויות. השחקן (התלמיד) צריך לבחור במכשירו את התשובה הנכונה. התשובות לא מוצגות באמצעות ספרות/ אותיות אלא באמצעות צבעים וצורות (ראו תמונה). לאחר המענה יוצגו התשובות הנכונות על המסך הראשי בו משתמש המורה, בליווי סטטיסטיקות.Screenshot_14הכלי מאפשר משחק המוני ואחד הדברים היפים בו הוא שבעת המשחק גם המשתתפים רואים את מספר השחקנים המחוברים, כמה ענו על השאלה עד כה וסטטיסטיקות.
שימו לב: אומנם אין מגבלה למספר השחקנים המשתתפים בחידון בו זמנית, אך כן יש להתחשב ברוחב הפס עליו גולשים.Screenshot_15
*** המשחק יכול להיות אידיאלי למשחק שכבתי מקוון או שיתוף פעולה בין כיתות מבתי ספר שונים.

הכלי: padlet




הסבר על הכלי בכלים קטנים גדולים

Padlet | לוח שיתופי מקוון

Padlet (בעבר נקרא Wallwisher) – לוח עבודה שיתופי מקוון.
מתאים לשימוש במכשירים ניידים, עם או בלי אפליקציה.
להורדת אפליקציה: מכשירי IOS | מכשירי אנדרואיד

החל מאפריל 2018, מוגבלת הגרסה החינמית ל-3 לוחות בלבד !!
*** משתמשים וותיקים יוגבלו ל-3 לוחות חדשים (מעבר למה שכבר יש ברשותם).

מתאים להצגת נושא ורעיונות על ידי תלמידי הכיתה או  ליצירת פורטפוליו.
ניתן להעלות אל הלוח מגוון תכנים: קישורים, מסמכים, תמונות וכו'.
הכלי מאפשר גם הוספת תגובה לרעיונות שהלו משתמשים אחרים.
*** למורים המעוניינים לעשות שימוש בכלי בכיתה – ניתן לבקש מהתלמידים לסרוק QR כדי להגיע אל הלוח באמצעות הטלפון הנייד. לחיצה על סמן הפלוס (+) או לחיצה כפולה על הלוח תאפשר לתלמידים לכתוב את שמם + טקסט + להוסיף קישור או להוסיף תמונה. תלמידים אחרים יוכלו לדפדף בין כל התכנים שהעלו חבריהם. לנוחיותכם, QR נוצר אוטומטית ברגע יצירת הלוח – לחצו על כפתור השיתוף (ראו צילום מסך).
Screenshot_6
___________________________________________________________________________
אור אנדן פרסם מספר רעיונות ליצירת למידה משמעותית באמצעות לוח שיתופי במקצועות גאוגרפיה ומתמטיקה:

(לחצו על התמונה להגדלה)
Screenshot_92

מדריך בעברית מאת גלית הרשקוביץ, כולל התייחסות להוספת תגובות

למדריך כתוב מאת מנהל מדע וטכנולוגיה – לחץ כאן
למדריך כתוב מאת ברטה פיסטרוב & שלומית פתיחי – לחצו כאן
לרשותכם גם מדריך מצולם מאת מנהל מדע וטכנולוגיה

תגובות